ZAHODNA KITAJSKA 20 DNI

Xinjiang – onstran Velikega kitajskega zidu

Xinjiang. Divji zahod Kitajske.

Vzhodni Turkestan. Xinjiang. Ujgurska avtonomna regija je ena izmed petih avtonomnih pokrajin Kitajske. Skozi zgodovino je bila znana kot dežela skrajnosti in številnih preizkušenj. Je največja izmed vseh provinc in obsega kar 16 % celotnega kitajskega ozemlja. Leži na skrajnem severozahodu Kitajske in jo obkroža kar osem držav in štiri kitajske province. Je dežela ekstremov. In je dežela superlativov. Čez deželo se vijejo najvišja gorstva sveta, Altaj, Tjanšan in Pamir. Tu, ob meji s Pakistanom, stoji druga najvišja gora sveta. Med gorami leži največja kotlina na svetu. Tu je doma druga največja puščava na svetu. Tu leži z -154 metri druga najnižja suha točka na svetu. Tu pelje najvišja cesta na svetu, s povprečno nadmorsko višino 5000 metrov. Tu so kraji, ki so od morja najdlje oddaljeni. Tu pozimi zapade največ snega. Tu je največ sončnih dni v letu.

The Muztagh Ata peak and The Lake Karakul.

Potovanje v neznano. Drzno in razgibano.

Naša pot se prične ob Rumeni reki in se vije po poteh mogoče najbolj pomembnega odseka starodavne trgovske poti. Na poti obiščemo nekdaj znana mesta in prisluhnemo zgodbam nekdanjih karavanarjev, ki so nekoč tod potovali. Vstopili bomo v eno najbolj »divjih« in pokrajinsko razgibanih pokrajin na Kitajskem in nasploh. Tu so v preteklosti pustila pečat mnoga ljudstva, kulture in kraljestva. Številni obrazi in vplivi so vse prej kot kitajski. Tu živijo turško govoreči Ujguri, ki predstavljajo največjo etnično skupino v Xinjiangu. Tu so tudi Tadžiki, Mongoli, Kazaki, Kirgizi, Hani in mnogi drugi. Tu še danes stojijo slovita svilna mesta kot so Kašgar, Hotan in Turpan. To potovanje je namenjeno vsem radovednim in neustrašnim raziskovalcem najbolj odročnih predelov sveta. In ja, navduši tudi tiste najbolj »zahtevne«.

DATUM

29. 7. – 17. 8. 2024

CENA

od 3.110 EUR

+ letalska karta

VELIKOST SKUPINE

8 – 18 sopotnikov

STANJE PRIJAV

Zbiramo skupino

Zbor ter polet preko ljubljanskega ali enega izmed evropskih letališč proti Pekingu.

letalo

Po pristanku v Pekingu in ureditvi obmejnih formalnosti se prijavimo na let naprej v Lanzhou. Predviden popoldanski prihod v prestolnico izjemno zanimive in razgibane province Gansu. Zaslužen počitek in nočitev.

letalo, avtobus, hotel               

Lanzhou je danes precej veliko transportno in industrijsko mesto v središču Kitajske, na prehodu med osrčjem Kitajske in Osrednjo Azijo. Mesto se razteza v dolžino več kot 30 kilometrov vzdolž druge najdaljše kitajske reke. Rumena reka ali Huang He, kakor ji pravijo na Kitajskem, je dolga 5464 kilometrov. Za Kitajce je reka to, kar je za Egipčane Nil – zibelka civilizacije, simbol večne slave, naravna sila, ki se jo je treba bati in jo hkrati častiti. Ob njej se je rodila kitajska civilizacija. Odpeljemo se na posebno zaščiteno območje, ki se nahaja na okljuku Rumene reke. Tu je pokrajina posejana z neštetimi kanjoni, obdanimi s skalnimi stebri. Na vrhu strmih pečin pa se nam odpre eden najlepših razgledov daleč naokoli. A do tja bo treba peš. Najprej okvirno eno uro skozi kanjon, nato se pričnemo počasi vzpenjati do vrha pečine. Trud je zagotovo poplačan! Ko bo fotografij v aparatu dovolj, se vrnemo nazaj v Lanzhou. Na poti do tja se morebiti ustavimo še v kakšni tradicionalni kitajski vasici. Nočni Lanzhou je precej drugačen kot podnevi. Podamo se na mestne ulice in poskusimo mogoče najboljšo juho z rezanci na Kitajskem. Nočitev.

hoje za okvirno 4 ure, hotel, zajtrk        

Po zajtrku se odpeljemo do budističnih jam Bingling. Da pridemo do njih, se je potrebno zapeljati z ladjico. So zelo dobro skrite v globokem kanjonu in ene redkih še dobro ohranjenih budističnih jam. Danes je tu moč videti še okoli 180 niš, med njimi pa je daleč najbolj impozanten 27 metrski kip Bude! Zvečer se vkrcamo na vlak, ki nas bo skozi ozek prehod, imenovan Hexi koridor, zazibal v Jiayuguan.

ladjica, spalnik (vlak), zajtrk               

Po zajtrku se odpeljemo do najdaljše in največje stvaritve človeških rok ter enega najbolj drznih gradbenih podvigov v vsej zgodovini – do Velikega kitajskega zidu (Unesco). Kot kamnita kača se vije po grebenih zelenih hribov in planotah. Nihče ne ve, koliko natančno meri v dolžino, a zdi se, da vodi v neskončnost. Zagotovo pa je, da je bil zgrajen z namenom varovanja kitajskega cesarstva pred barbari s severa in zahoda ter da mu nikjer na svetu ni enakega. Del, ki ga obiščemo mi, velja za najzahodnejšo točko zidu. Tu je bila nekoč meja med civiliziranim kitajskim cesarstvom in barbarskim demonskim svetom Osrednje Azije. Tu je bil za Kitajce konec civiliziranega sveta. Blizu pa je tudi »zadnja« utrdba pred sovražno zemljo, zgrajena v 14. stoletju. Zgrajena na izjemno strateški lokaciji.

hotel, zajtrk              

Danes nas čaka vožnja do znamenitega Dunhuanga. Pot nas vodi skozi dolg in ozek Hexi koridor, ki se v dolžino razteza dobrih 1000 kilometrov. Večji del karavan na svilni poti je ubralo le to, še najlažjo pot proti Osrednji Aziji. Na eni strani koridor zapira gorovje Qilian, z druge strani pa se razprostira puščava Gobi, ki je vse prej kot le pesek. Je četrta največja puščava na svetu in se razteza čez ozemlje Mongolije in Kitajske. Večji del puščave predstavljajo širna stepa, osamljene skale, zanimive geološke skulpture in sipine. Zvečer prispemo v »kulturno« oazo Dunhuang, nekdanje stičišče kar treh svilnih poti. Nočitev.

hotel, zajtrk

Po zajtrku se odpeljemo do mogoče največjega budističnega zaklada, muzeja budistične umetnosti. Jame Mogao. Res so dobro skrite v bližnjih gorah. Prve jame segajo v 4. stoletje našega štetja, svoj vrhunec pa so dosegle v času dinastije Tang med 7. in 10. stoletjem. So delo bogatih trgovcev in pomembnih uradnikov namenjene vsem karavanam, ki so hodile tod mimo. V kompleksu najdemo več kot 500 jam, ki se ponašajo z več kot 45.000 freskami in kipi. Izjemno dobro ohranjene freske so izjemnega kulturnega pomena, saj prikazujejo različne teme od budističnih zgodb, mitoloških legend do zgodovinskih dogodkov in vsakdanjega življenja. Ne samo, da imajo umetniško vrednost, temveč tudi osvetljujejo izmenjavo in spajanje vzhodnih in zahodnih kultur ob svilni poti. Še nekaj nas danes čaka. V daljavi smo jih že uzrli. Najlepših barv so prav v večerni svetlobi. Osupljivo visoke peščene sipine, ki pojejo v vetru. Najvišja sipina meri v višino zavidljivih 1715 metrov! Pod njo pa »polmesečno jezero«. Večer preživimo na mestni tržnici ob okušanju eksotične kitajske ulične hrane. Nočitev.

hotel, zajtrk                              

Po zajtrku obiščemo mestni muzej, v katerem se spoznamo s preteklostjo Dunhuanga in svilne poti. Popoldne pa se odpeljemo na železniško postajo, kjer se vkrcamo na dnevni vlak, ki nas odpelje v Turpan. To je dom puščav, oaz in suhe stepe. Vstopili smo v največjo kotlino na svetu, v Tarimsko kotlino. Večji del kotline predstavlja puščava, to pa obkrožajo številne majhne oaze, ki se še danes napajajo z vodo iz okoliških gorá. Sever kotline omejujeta gorovje Tjanšan (Unesco) in stepa, njen jug pa gorovja Kunlun, Pamir in Hindukuš. Na naši poti bomo videvali vedno več obrazov, ki so vse prej kot »kitajski« in jedli hrano z očitnimi osrednjeazijskimi okusi. Namreč, to območje je danes dom Ujgurov, turške etnične skupine, ki je tudi uradno priznana kot ena izmed 56 etničnih manjšin Kitajske. Po prihodu vlaka v Turpan, se odpeljemo v hotel. Zdi se, kot da smo vstopili čez namišljeno mejo in vstopili v Osrednjo Azijo. Kaj pa mestni nočni živ žav? Nočitev.

hitri vlak, hotel, zajtrk                      

Turpan velja za eno najpomembnejših osrednjeazijskih oaz na robu puščave. Mesto danes slovi predvsem po vinogradih, odličnem vinu in okusnih rozinah. Tu blizu leži tudi najnižja in hkrati najbolj vroča točka v državi! V mestu si ogledamo slavne »kareze«, namakalne sisteme vodnjakov, ki so povezani z podzemnnimi kanali. Ja, voda je tu še vedno zelo dragocena. Z bogato preteklostjo mesta se spoznamo pri antičnih ruševinah nekdanje prestolnice Gaočang iz 9. stoletja in mesta Jiaohe iz 2. stoletja. Slednje velja za največje, najstarejše in najbolje ohranjeno mesto zgrajeno iz zbite zemlje. Obiščemo tudi tradicionalno ujgursko vas Tujok. Za zaključek dneva pa si v mestu ogledamo še čudovito mošejo Emin in njen 44 metrov visok minaret. Zvečer se vkrcamo na nočni vlak, ki nas odpelje na severni krak svilne poti, v Kučo.

spalnik (vlak), zajtrk               

Danes je Kuča majhno in prijazno ujgursko mesto. Nekoč pa je bila kozmopolitanski center največjega izmed kar 36 kraljestev v provinci Xinjiang, kraljestva Quici in center budizma na Kitajskem. Je daleč najbolj naseljena oaza Tarimske kotline na svilni poti. Slava mesta je že davno nazaj usahnila, a obisk Kuče je še vedno zanimiv. Večina prebivalcev predstavljajo pisano napravljeni turški Ujguri s svojimi tržnicami in slastnimi ujgurskimi prigrizki. Še predno pa se podamo na ujgurske tržnice, se odpeljemo do bližnjih budističnih jam Kizil.

hotel, zajtrk              

Po zajtrku zapustimo severni krak svilne poti in se odpravimo na njen južni del. Da pridemo do tja, nas čaka prečenje največje kitajske puščave. Je tudi druga največja peščena puščava na svetu! Puščava, ki si zasluži vse naše spoštovanje. Popolnoma suha in posledično neposeljena. Le malo karavan jo je v preteklosti prečkalo. Z razlogom. Strah vzbujajoča. Neusmiljena. Negostoljubna. Nepredvidljiva, a hkrati veličastna. Prislužila si je ime »Pojdi noter in se ne vrneš več nazaj«. V sebi še danes nosi številne skrivnosti in neznanke, ki jih mi ne bomo skušali odkriti. Zdi se, da ji kar ni konca. Večerni prihod na južno svilno pot v oazo Hotan. Nočitev.

hotel, zajtrk               

Hotan je bil nekoč pomembna karavanska oaza. Tu je cvetelo pomembno Hotansko kraljestvo. Še danes pa mesto slovi po svili atlas, preprogah, nakitu in žadu. Slednji je že od nekdaj izredno cenjen med Kitajci. Talisman, ki prinaša srečo, prijateljstvo in zvestobo. Cenjen bolj kot zlato. Še danes ga množično iščejo ob žadovi reki Yu v upanju, da jim v rokah ostane kos belega, cenjenega žada. Poskusimo tudi mi? V mestu obiščemo tudi tkalnico svile. Popoldan in večer preživimo v vzdušju mestne tržnice. Nočitev.

hotel, zajtrk

Med neštetimi topoli se vozimo po ozkem južnem kraku svilne poti. Na eni strani širna puščava, na drugi pa neprehodno gorovje Kunlun. Prispemo v ujgurski Jarkand, majhno mesto obkroženo z oazami dreves in pisanih polj. Nekoč je bilo mesto strateška točka svilne poti za vse karavanarje, ki so prihajali iz Indije. Življenje v starem mestnem jedru se do danes ni kaj prida spremenilo. Še vedno se vse vrti okoli mošeje, čajnice in tržnice. Obiščemo grobnico Amani Šahane, nekdanje vladarice tukajšnjega kanata. Prav po njeni zaslugi se je do danes ohranilo dvanajt modusov (muqam) ujgurskega glasbenega sloga (Unesco). Zvečer prispemo v odročni Kašgar. Nočitev.

hotel, zajtrk

Smo na nadmorski višini 1270 metrov. Ob vznožju Pamirja in Karakoruma. Na stičišču severnega in južnega kraka svilne poti. Geografsko bližje Damasku v Siriji in Teheranu v Iranu, kot pa kitajskemu Pekingu. To je popolnoma drug svet, stran od ostalega sveta na vse možne načine, kot si jih lahko zamislite. To je Kašgar, najbolj zahodno mesto na Kitajskem, približno dvesto kilometrov stran od meje z Kirgizijo, Tadžikistanom, Afganistanom in Pakistanom. Tu, drug ob drugem, tako kot nekoč tudi danes, živijo Tadžiki, Mongoli, Kirgizi, Uzbeki, Kitajci in seveda Ujguri. Ni potrebno veliko truda, da se vživimo v starodavno pravljično Osrednjo Azijo. Pomembno karavansko mesto Kašgar je že od nekdaj privabljalo številne trgovce in popotnike po svilni poti. Je najstarejše mesto Turkestana, trgovsko in kulturno središče. Danes je nedelja in greh bi bil, da ne bi v živo videli slavne nedeljske kašgarske tržnice! Še vedno velja za eno najbolj eksotičnih na svetu. Semle se zgrinjajo tisoči kupovati in prodajati. Vse živo. Dobesedno. Če iščete kamelo, konja, osla, jaka … ga boste našli tu. Sprehodimo se čez vrsto živo pisanih stojnic. Tu je prava mešanica kulture, religije in kulinaričnih užitkov. V starem mestnem jedru pa se bohoti tudi največja mošeja na Kitajskem. Mošeja Id Kah, zgrajena v 15. stoletju, kjer lahko moli kar 20.000 vernikov. V mestu obiščemo še en biserček, in sicer mavzolej Abaka Hodže, nekoč pomembnega vladarja. Večer preživimo v starem mestnem jedru. Nočitev.

hotel, zajtrk                

Po zajtrku se odpeljemo v visoki Pamir. Po cesti, za katero pravijo, da pelje do raja. Gre za najvišjo tlakovano cesto na svetu, ki povezuje pakistanski Islamabad in Kašgar. Gradili so jo celih 20 let, dokončana je bila 1978 in odprta leta 1985. Dolga je približno 1300 kilometrov in se vije skozi spektakularne doline, slikovite vasice, čez viseče mostove in prelaze severnega Pakistana in kitajske province Xinjiang. Prečka kar tri velike gorske verige: Himalajo, Karakorum in Hindukuš. Najvišji del ceste predstavlja mejni prehod oz. prelaz Khunjerab na nadmorski višini okoli 4700 metrov. »Karakorumska avtocesta« je ena in edina. Če iščete najbolj epsko cesto na Kitajskem ali na svetu, ste jo mogoče našli danes. Vožnja med Kašgarjem in Taškurganom je »nezemeljska«. Neverjetni prizori se ponujajo prav za vsakim ovinkom. Tu sta »kičasti« jezeri Bulunkol in Karakol. Zadaj za Črnim jezerom pa se bohoti mogočni očak Muztag Ata s svojimi 7.546 metri. Prispemo v osrčje Pamirja, v tadžiški Taškurgan. V zadnje »kitajsko« mesto. Tu večinoma živijo Tadžiki, ismailci po veroizpovedi. Še kakšnih 20.000 jih živi na Kitajskem. Obiščemo Kamnito mesto iz 6. stoletja, iz njegovega vrha pa občudujemo izjemno panoramo. Nočitev.

hotel, zajtrk               

Po zajtrku nas po »karakorumski avtocesti« čaka povratek v Kašgar. Po prihodu v mesto se odpeljemo naravnost na letališče, od koder poletimo na sever Xinjianga, v dolino reke Ili. Prevoz do hotela in nočitev.

letalo, hotel, zajtrk

Po zajtrku nas čaka vožnja do največjega in najvišje ležečega jezera v Xinjiangu – jezera Sajram. Zanj pravijo, da je »zadnja solza Atlantika«. V objemu gorovja Tjanšan in obkroženo z neskončnimi pašniki je pravi balzam za oči in dušo. Kaj je lepšega, kot preživeti preostanek dneva ob jezeru. In to še na zadnji »kitajski« dan. Nočitev.

hotel, zajtrk               

Po zajtrku se odpeljemo do mejnega prehoda s Kazahstanom. Po ureditvi obmejnih formalnosti in vstopu v Kazahstan se odpeljemo v bližnji Zharkent. Tam obiščemo čudovito mošejo z osrednjeazijskimi, ruskimi, predvsem pa kitajskimi vplivi. Prost večer. Nočitev.

hotel, zajtrk               

Naš današnji cilj in s tem tudi končna postaja našega popotovanja je južna kazaška prestolnica Almaty. Na poti do tja se ustavimo pri največji razpoki Kazahstana, ki jo danes imenujejo kanjon Charyn. Spada med največje kanjone na svetu! Daleč najbolj obiskana dolina tega velikega kanjona je Dolina gradov, v kateri je razstavljena pisana preteklost, dolga več milijonov let. Dolina je posejana z neštetimi kamnitimi formacijami. Igra barv v dolini res dela čudeže. Seveda nas čaka obvezni sprehod po tej dolgi dolini in iskanje najlepših fotografskih motivov. Večerni prihod v Almaty. Če bo volja se sprehodimo po mestu. Kratka nočitev.

hotel, zajtrk               

V zgodnjih jutranjih urah se odpeljemo na letališče, od koder preko vmesnega letališča poletimo proti domu. Prihod domov. Konec potovanja.

letalo

CENA

Cena potovanja pri 8-11 potnikih: 3.260 EUR + letalska karta za doplačilo

Cena potovanja pri 12-18 potnikih: 3.110 EUR + letalska karta za doplačilo

CENA VKLJUČUJE:

– notranja leta Peking-Lanzhou in Kašgar-Jining,

– hitri vlak Dunhuang-Turpan,

– 16 x nočitev v hotelu 3* (lokalne kategorizacije),

– 2 x nočitev na nočnem vlaku (spalniku) na relacijah Lanzhou-Jiayuguan in Turpan-Kuča,

– 17 x zajtrk,

– vse ostale prevoze z najetim avtobusom ali kombiji,

– lokalne vodnike,

– slovenskega vodjo poti,

– vse vstopnine po programu,

– vse stroške priprave in organizacije potovanja.

V CENI NISO VKLJUČENI:

– povratna mednarodna letalska karta,

– prevoz do bližnjega letališča, v kolikor odhod ni z letališča Jožeta Pučnika,

– doplačilo za enoposteljno sobo 420 EUR (velja samo za nočitve v hotelih),

– vizum za Kitajsko (vizum je potrebno urediti osebno na ambasadi v Ljubljani; več v zavihku info),

– dodatno zdravstveno zavarovanje z asistenco v tujini,

– zavarovanje odpovedi,

– napitnine okvirno 80 EUR (na kraju samem).

POTOVANJE PO KITAJSKI:

Potovanje po Kitajski ne zahteva veliko fizičnih priprav. Pešačenje bo sicer predstavljalo velik del spoznavanja dežele, kljub temu pa bodo fizični napori v mejah normale. Na Kitajskem se velike razdalje najlažje in najudobneje premaguje z nočnimi ali hitrimi vlaki ter notranjimi leti. Kitajska je zares ogromna dežela in ponuja veliko raznolikosti. V nekaj dneh se bomo vživeli v njen ritem in se ji prepustili. Dneve bomo začenjali zgodaj, da jih bomo lahko do dobra izkoristili za oglede, vzeli pa si bomo tudi čas za počitek ko bo najbolj vroče, si privoščili kitajski čaj in opazovali utrip okoli nas, da si ustvarimo svojo sliko tega neznanega predela Kitajske. Razdalje na potovanju po Kitajski, bomo premagovali z različnimi prevoznimi sredstvi (avtobus/kombi, nočni in dnevni vlak, hitri vlak, notranji leti …).

NAMESTITVE IN PREHRANA:

Hoteli na Kitajskem in v Kazahstanu so preverjeni in čisti, lokalne kategorizacije 3*. Dvakrat bomo nočili na nočnem vlaku (spalniku). Spalniki so tipa »hardsleeper«, odprti kupeji s po šestimi posteljami v enem. Na vlaku je poskrbljeno za vzglavnik, rjuho in odejo.

Kitajska hrana je zelo okusna in pestra. Veliko je novih okusov, veliko lokalnih specialitet na nešteto različnih načinov. Začimbe se razlikujejo glede na posamezne regije. Najbolj pikantno hrano najdemo na jugu dežele. Med vsemi jedmi prevladujeta riž in rezanci. Veliko je tudi zelenjave. Skupaj si bomo privoščili okušanje lokalnih specialitet na tržnicah, lokalnih in ponekod bolj turističnih restavracijah. Na potovanju je vključen zajtrk. Zajtrki bodo v hotelih in večinoma samopostrežni. Hrana bo bolj kitajska (rezanci, riž, zelenjava … ), ponekod z nekaj prilagoditve za tujce. Med pijačami je vsesplošno priljubljen zeleni čaj. Med alkoholnimi pijačami je najbolj dostopno in priljubljeno pivo. Na Kitajskem je v vseh hotelih in restavracijah, tudi na vlaku, brezplačno na voljo prekuhana voda, ki je pitna.

Mize v Kazahstanu so navadno dobro obložene. Na splošno njihova hrana vsebuje veliko mesa in mlečnih izdelkov. Pri zelenjavi bo nekaj manj izbire kot ste jo vajeni doma. Popularni sta ruska solata in boršč. Med pijačami sta najbolj priljubljena zeleni in črni čaj. Seveda bodo na voljo tudi druge brezalkoholne pijače. Med alkoholnimi pijačami pa so najpogostejše vodka, pivo in lokalni konjak.

Vegetarijanci lahko pričakujejo nekoliko manjšo izbiro, a lačni ne bodo.

DOKUMENTI IN VIZUMI:

Za to potovanje potrebujemo potni list z veljavnostjo še vsaj 6 mesecev po koncu potovanja. Dolžnost vsakega potnika je, da nam pravočasno zagotovi vse zahtevane dokumente in pravilne podatke.

KITAJSKI VIZUM: Slovenci potrebujemo kitajski vizum. Pridobimo ga osebno na ambasadi v Ljubljani.

VIZUM ZA KAZAHSTAN: Slovenci ne potrebujemo vizuma za Kazahstan.

ZDRAVJE:

Obveznih ali priporočljivih cepljenj za to potovanje ni. Če jemljete kakšna posebna zdravila, jih zadostno količino vzemite s seboj. Več informacij o zdravju dobite na www.zdravinapot.si.

VIŠINA IN VIŠINSKA BOLEZEN:

Potovanje se odvija tudi na višini od 3.100 m do 3.600 m, zato obstaja možnost višinske bolezni. Višino bomo pridobivali počasi, zato večje nevarnosti za višinsko bolezen ni, lahko pa se pojavita npr. glavobol in nespečnost. Priporočamo pitje večjih količin brezalkoholne pijače, najboljše vode (vsaj 2–3 litre na dan). Priporočamo, da se pred samim potovanjem posvetujete z zdravnikom. V primeru večjih težav zaradi višine pomaga samo spust na nižjo višino. Stroške, ki nastanejo zaradi tega, krije potnik sam.

VREME:

Podnebje na Kitajskem je zaradi velikosti zelo raznoliko. Večji del poti se bomo gibali po osrednjem in severozahodnem delu. Najbolj primeren čas potovanja v zahodno Kitajsko so pozno pomladanski, poletni in zgodnje jesenski meseci. Tako kot bo razgibano samo potovanje, bodo razgibana tudi klimatska okolja, po katerih se bomo gibali. Poletje je primeren čas za obisk severozahodne Kitajske. Na območju Taklamakanske puščave je lahko precej vroče, tudi čez 40 °C. Tudi v provinci Gansu se temperature lahko dvignejo precej visoko.

Več informacij o vremenu na Kitajskem dobite na www.wunderground.com.

OBLAČILA IN OBUTEV:

Predeli Kitajske in Kazahstana (po katerem bomo potovali) so sestavljeni iz več različnih etničnih skupin in religij, večinoma pa je muslimanska. Tu veljajo drugačna “nenapisana” pravila obnašanja in oblačenja kot pri nas. V večjih mestih je način oblačenja bolj sproščen, na podeželju pa bolj tradicionalen. Predlagamo, da vaša garderoba vsebuje oblačila, ki zakrivajo ramena in kolena. Pri izbiri garderobe imejte v mislih poletno vreme. Priporočamo oblačila za »čebulno oblačenje«. Za hladnejše večere in jutra vzemite s sabo dovolj toplejših kosov, morda tudi tanjšo vetrovko. Zelo prav prišle tudi majice s kratkimi rokavi. Dame s seboj vzemite tudi večjo ruto ali šal, ki lahko pokrije lase (in dekolte), kadar bo to potrebno (obisk mošej in mavzolejev).

Obutev naj bo predvsem udobna. Za pohajkovanja po mestih vam bodo najbolj prav prišli udobni čevlji ali športni copati, za sprehode/pohode po podeželju pa lahki pohodni čevlji.

Priporočamo zaščito pred soncem (pokrivala, sončna očala, kreme proti soncu). S seboj vzemite tudi kakšen par toplih nogavic, nepremočljivo vetrovko, topel velur in tople hlače.

ELEKTRIČNA NAPETOST, VTIČNICE IN INTERNET:

Na Kitajskem in v Kazahstanu je električna napetost 220 V in večinoma uporabljajo enake vtičnice, kot jih uporabljamo mi. Če se kje zatakne, bomo dobili pretvornik na recepciji hotela. V večjih mestih je delovanje interneta nemoteno, na podeželju pa je lahko omejeno.

Več informacij o vtičnicah in napetosti po svetu lahko dobite na https://www.power-plugs-sockets.com/.

Mogoče vas zanima tudi:
OSREDNJA AZIJA 19 DNI

OSREDNJA AZIJA 19 DNI

18. 6. - 6. 7. 2024
LADAK IN TREK MARKHA 15 DNI

LADAK IN TREK MARKHA 15 DNI

13. 7. - 27. 7. 2024
ŠRILANKA 12 DNI

ŠRILANKA 12 DNI

14. 8. - 25. 8. 2024
KAZAHSTAN 18 DNI

KAZAHSTAN 18 DNI

5. 9. - 22. 9. 2024
MALEZIJA 17 DNI

MALEZIJA 17 DNI

6. 9. - 22. 9. 2024