INDONEZIJA 18 DNI

Od Floresa do Raja Ampata

1300 etničnih skupin. 17000 otokov.

Indonezijo je nemogoče orisati s skupnim imenovalcem. Nepravično je, če jo enačimo z otokom Javo in glavnim mestom Jakarto. Vsak otok, vsaka regija je svet zase. Kolonialna preteklost je to le še poudarila. Država se združuje šele zadnjih 70 let, naravne meje in družbena ter verska razdrobljenost pa jo zagotovo dela eno najzanimivejših destinacij Azije. Bogastvo najbolj naseljene muslimanske države in izredno mlade, dinamične populacije je neizmerno. Prav tako neizmeren je njihov optimizem.

Flores in izgubljeni raj Raja Ampat

Indonezijski del pacifiškega ognjenega obroča ponuja enega najspektakularnejših razgledov na delujoče vulkane, žveplene vrelce in jezera, katerih pogledi segajo od nebeške modrine preko »rumene juhe« do črnih brezen. Daleč na vzhodu, pod senco velikega otoka Papua je raztresenih 1500 otokov. Štirje največji, po katerih je regija dobila svoje ime »štirje kralji«, in množica majhnih koralnih atolov, ki ležijo manj kot stopinjo pod ekvatorjem.

DATUM

25. 12. 2025 – 11. 1. 2026

CENA

2.970 EUR

+ letalska karta (let iz Zagreba)

VELIKOST SKUPINE

5 – 18 sopotnikov

STANJE PRIJAV

ZAGOTOVLJENO

Zbor ter polet preko vmesnega letališča v Jakarto.

letalo

Predviden večerni prihod v indonezijsko prestolnico. Čeprav uradno ni več glavno mesto Indonezije, je ostala več kot 10 milijonska metropola  gospodarsko središče s prehitro rastočim prebivalstvom. Ponaša se s tipičnim azijskim vrvežem in nasprotji med revnimi in bogatimi predeli. V raziskovanje mesta se bomo podali na naših zadnjih dveh dneh potovanja, danes bomo, če nam bo čas dopuščal le pokukali v večerno dogajanje in prehrano. Namestitev v bližini letališča.

letalo, hotel

Zjutraj poletimo na otok Flores, znan po svoji osupljivi naravi, vulkanih in tradicionalnih vaseh. Slovi po narodnem parku Komodo, kjer živijo komodoški varani. Pristanemo na skrajnem zahodu otoka, v Labuan Baju, ki velja za izhodišče za otoke Komodo. V zadnjih letih je  po odločitvi vlade postal gonilo razvoja turizma na otoku Flores. V obmorskem mestu imajo odlično večerno ribjo tržnico, polno vsakovrstne sveže morske hrane.

letalo, avtobus ali kombi, hotel, zajtrk

Sledita dva dneva na ladji. Na naši poti med otoki se bomo ustavili na znamenitem Padarju, ki krasi razglednice Komoda, ter se povzpeli na vrh hriba za popoln jutranji razgled. Občudovali bomo večerno migracijo letečih lisic v iskanju hrane. Obiskali eno od 7 svetovnih rožnatih plaž in se potopili med koralno favno otokov. Seveda, obisk ne bi bil popoln brez ogleda največjih svetovnih kuščarjev – varanov, ki jih najdemo le na nekaterih otokih arhipelaga. Z lokalnim vodnikom se sprehodimo po parku in oprezamo za »zmaji« – kot jim pravijo vsi domačini. Zadnji dan (5. dan) sledi še nekaj postankov za kopanje. Med drugim tudi obisk kraja, kjer se včasih zadržujejo mante.

ladja (nočitev 4. dan), hotel (5.dan), zajtrk (2x), kosilo (2x), večerja (4. dan)

Po zajtrku se odpeljemo v osrčje otoka Flores. Bujno poraščen otok je bil od nekdaj znan po neprehodnosti, osamljene vasi so imele le malo stika med sabo in so bile do nedavnega izolirane. Danes se Transflores highway (lokalno imenovana kača) vije čez otok in povezuje mesta v notranjosti. A še vedno ne povsod:  Ko se naša cesta konča, sledi še dvourni pohod skozi tropski gozd, do vasi Wae Rebo, postavljene na grebenu z razgledom na okoliške vrhove. Vas je danes del ohranjanja dediščine plemena Manggarai. Občudovanja vredne so njihove stožčaste hiše na kolih, visoke tudi do 5 nadstropij. Večer v vasi je gotovo posebno doživetje.

avtobus ali kombi, hoje za okvirno 3 ure (400 m.viš.), spanje pri domačinih, zajtrk, večerja

Po zajtrku se podamo v dolino in naprej čez otok Flores. Zaradi gričevnatega terena je znan tudi po svojih riževih terasah ter posameznih nasadih tropskega sadja. Čez celoten otok nas spremljajo vulkanski vrhovi, kot stožci sredi bujnega zelenja. Ustavimo se na razgledni točki, od koder lahko občudujemo zanimiva riževa polja v obliki pajčevine in spoznamo vzrok njihovega nastanka. Po namestitvi se mogoče odpravimo celo do jame, kjer so odkrili okostje znamenitega »Hobita«. Preverili bomo kako v novo leto vstopijo prebivalci v pokrajini zahodni Mangarai – Rutengu.

avtobus ali kombi, hotel, zajtrk

Po prihodu v Bajawo se povzpnemo na razgledno točko z osupljivim pogledom na vulkan Inerie, ter dolino, kamor se odpravimo v iskanju tradicionalnih vasi. V džungli poiščemo termalne izvire, kjer se mešata vroča in mrzla voda, v naravnih bazenčkih se lahko tudi okopamo. V bližini se nahaja več starih vasi plemena Ngada, vsaka s svojimi arhitekturnimi lastnostmi, običaji in navadami. Nekaj jih je že postalo precej turističnih, a nekatera so ohranila svojo odmaknjenost, zato je do njih treba peš. Na sprehodu skozi vasi lahko opazujemo kako je mešanje modernega in tradicionalnega v kombinaciji s krščanstvom na Floresu postalo del kulture otoka.

avtobus, hoja 1 ura, hotel/penzion, zajtrk

Daljšo vožnjo popestrimo z obiskom še ene vasi, kamor turisti ne zahajajo in leži v bolj odročnem delu Floresa. Starejši del prebivalcev živi preprosto vaško življenje, medtem ko mlajši že odhajajo na sezonsko delo riževih polj. Vzhodni del Floresa postaja vse bolj suh in tropski gozd počasi prehaja v savanskega. Pogled z vasi na vulkansko pokrajino in pašnike ter radovedni domačini nam bodo ostali v spominu. Ko nadaljujemo našo pot po otoku proti vzhodu, se ustavimo še na plaži, kjer valovi brusijo modre kamne po temnem vulkanskem pesku. Proti večeru prispemo pod vznožje enega najlepših vulkanov na svetu, ki slovi po svojih treh barvitih jezerih.

avtobus ali kombi, hoje za okvirno 2 uri, penzion/bungalov, zajtrk

Kelimutu jezera so čudo narave. Vsa tri ležijo znotraj enega vulkana, a imajo ločen podzemni dostop do plinov, ki določajo njihovo barvo. Hkrati so svet kraj za mnoga lokalna ljudstva Floresa. Verujejo, da se v jezera selijo duše umrlih. V preteklosti so jezera zaradi vulkanske dejavnosti že popolnoma zamenjala svoje barve. Kdove kakšna bodo v prihodnje? Povzpnemo se na robove kraterjev, kjer je razgled na 3 jezera različnih barv najlepši. Nadaljujemo našo pot in se ustavimo za ogled tradicionalnega tkanja – ikat – ohranjanja dediščine otoka Flores. Zvečer smo že v obalnem mestu Maumere.

avtobus ali kombi, hoje za okvirno 1 uro, hotel, zajtrk

Preko vmesnih letališč se bomo podali v vzhodne predele Indonezije. Pot do tja je dolga. Če bo čas, bomo preostanek dneva izkoristiti za proste trenutke za raziskovanje mest, kot sta na primer Kupang (Timor) ali Makassar. Sledi krajša nočitev v pričakovanju našega prihoda na rajske otoke naslednji dan.

letalo, hotel, zajtrk

Zadnji del našega indonezijskega potovanja bomo posvetili odkrivanju otokov daleč na vzhodu. Zjutraj poletimo v Sorong, v Zahodno Papuo. Kjer se začne divja Papua, leži košček raja. Po pristanku v Sorongu se vkrcamo na trajekt za Waisai, ki leži na otoku Waigeo, največjem na območju Raja Ampat. Tu se presedemo v manjše čolne in se za nekaj dni preselimo na tropske otočke na meji med Indijskim in Tihim oceanom. Nastanimo se v tipičnih bungalov hiškah na količkih ob peščeni plaži. Preostanek dneva posvetimo raziskovanju našega mini tropskega raja ali poiščemo najboljši del za opazovanje sončnega zahoda.

letalo, avtobus, motorni čoln, trajekt, penzion/bungalov, večerja

Daleč na vzhodu, pod senco velikega otoka Papua je raztresenih 1500 otokov. Štirje največji, po katerih je regija dobila svoje ime »štirje kralji« in množica majhnih koralnih atolov, ki ležijo manj kot stopinjo pod ekvatorjem. V njihovih bujnih gozdovih se rajske ptice šopirijo s svojimi plesi, v toplem koralnem morju pa se zadržujejo mante. Človek je regijo osvojil z dolgimi čolni že pred tisočletji, danes pa ponuja raj potapljačem in drugim občudovalcem bogatega podvodnega sveta. A tu ne bomo samo počivali. Odpravimo se na raziskovanje otokov. Eden ima na sredini čisto pravo turkizno laguno obkroženo s palmami in plažami. Drugi je sestavljen iz desetin majhnih kraških otočkov. Kot majhni kupčki poraščenih skal štrlijo iz čudovitega zaliva. Z razgledne ploščadi zajamemo prav vse. Sredi morja obstaja kraj, kjer se vsakodnevno zadržujejo mante in spet imamo priložnost od blizu videti ta mogočna morska bitja. Še vedno bo ostalo dovolj časa za snorkljanje ob bogatem koralnem grebenu. Domačini vedno poskrbijo tudi za okusno pripravljene sveže ulovljene ribe. V prostem času obstaja možnost dodatnih izletov s čolnom, raziskovanje gosto poraščenih otokov ali poležavanja na plaži. Popoldanski sprehodi po lagunah, ki se polnijo in praznijo glede na plimo in oseko, so prav tako zanimivi. Nekateri deli otokov se pojavljajo in izginjajo večkrat na dan v plitvem koralnem morju.

motorni čoln, penzion/bungalov (2x), zajtrk (2x), kosilo (2x), večerja (2x)

Vrnemo se v mestece Waisai. Zapeljemo se v džunglo, kjer poiščemo izvir Modre reke. Bolj modra ne more biti. Sredi soparnega tropskega gozda je hkrati mrzla in osvežujoča. Prepustimo se toku reke.

avtobus ali kombi,  motorni čoln, penzion/bungalov, zajtrk, kosilo, večerja

Po zajtrku zapustimo rajske otoke, se vkrcamo na trajekt in ulovimo let za Jakarto. Sprememba je velika, kot sama Indonezija. Kolonialna zapuščina v Jakarti je še prisotna, vidna v muzejih, stavbah, trgih. Obiščemo stari del mesta Kota Tua in osrednji trg. Nekdanje nizozemske upravne stavbe so spremenjene v muzeje, kavarne. Čeprav stavbe arhitekturno spominjajo na Amsterdam, pa na ulicah vlada sproščena indonezijska vibracija, predvsem mladih ob druženju, koncertih,…

letalo, trajekt, hotel, zajtrk

V kaosu velemesta si najprej ogledamo tržnico v kitajski četrti, ki ponuja vse možne in malo manj možne načine priprave kosila za neizbirčne.  Za popolno nasprotje čutov in za čimbolj popoln vpogled v Indonezijo, si zadnji dan pobliže ogledamo življenje v najrevnejših predelih mesta. Presunljivo 4 urno popotovanje med ljudi in njihov vsakdan. Množično priseljevanje in neurejena stanovanjska problematika sta le dve izmed pogostih težav s katerimi se vsakodnevno srečujejo prebivalci barakarskih naselij in delavci, ki na raznorazne načine iščejo skromen zaslužek. A optimizma jim ne zmanjka.

hotel, zajtrk

Polet preko vmesnega letališča proti domu.

letalo

CENA

Cena potovanja pri 5–18 potnikih: 2.970 EUR + letalska karta za doplačilo

CENA VKLJUČUJE:

– vse notranje lete (Jakarta-Labuan Bajo, Maumere-Makassar-Sorong in Sorong-Jakarta),

– 8 x nočitev v hotelih 3* (lokalna kategorizacija),

– 1 x nočitev v preprostem penzionu (brez lokalne kategorizacije),

– 5 x nočitve v preprostem penzionu ali bungalovih (brez lokalne kategorizacije),

– 1 x nočitev na ladji,

– 1 x nočitev pri domačinih (preprosto),

– 14 x zajtrk,

– 5 x kosilo,

– 6 x večerja,

– vse prevoze z avtobusom ali kombiji, motornimi čolni, trajektom in terenskimi vozili,

– izlet Piyanemo, Modra reka,

– voden ogled slumov v Jakarti,

– pristojbine za vstop v tradicionalne vasi,

– lokalne vodnike (na Floresu) in voznike,

– slovenskega vodjo poti,

– vse vstopnine po programu,

– vse stroške priprave in organizacije potovanja.

V CENI NISO VKLJUČENI:

– povratna mednarodna letalska karta; cena karte se giblje od 1000 EUR naprej,

– prevoz do bližnjega letališča, v kolikor odhod ni z letališča Jožeta Pučnika,

– doplačilo za enoposteljno sobo 320 EUR**,

– hrane in pijače, kjer ni posebej navedeno v programu

– dodatne aktivnosti (potapljanje, muzeji, …)

– dodatno zdravstveno zavarovanje z asistenco v tujini,

– zavarovanje odpovedi,

– indonezijski vizum do 30 dni (okvirno 30 eur; na kraju samem)

– napitnine 80 EUR (na kraju samem).

** Doplačilo za enoposteljno sobo velja samo 10 x nočitev v hotelih.

NAMESTITVE:

Hoteli, ki jih uporabljamo na naših potovanjih po Indoneziji so 3* (lokalne kategorizacije) tradicionalni, preprosti, z lastno kopalnico. Preprosti penzioni ali bungalovi pomenijo namestitev brez lokalne kategorizacije, vendar z ustrezno higieno in čistočo. Namestitve v tradicionalnih vaseh Floresa so v lesenih hišah s skupnimi ležišči, ki so največkrat le vzmetnice na lesenih tleh. Sanitarije so skupne. Namestitve na ladji so v dvoposteljnih ali štiriposteljnih kabinah z lastno kopalnico. Doplačilo za enoposteljno sobo velja samo za 10 x nočitev v hotelih.

PREHRANA:

Indonezija je idealna za spoznavanje kulinarike jugovzhodne Azije. Jedi so preproste in hitro pripravljene. Prevladuje piščančje meso, ki ga kot dodatek najhitreje najdemo v rižu (Nasi Goreng) rezancih (Mie ayam) ali zelo priljubljenih mesnih cmokcih (Bakso). Divje in udomačene kokoši so daleč najpogostejši prizor po vaseh vseh otokov. Veliko je tudi vegetarijanskih različic zgoraj omenjenih jedi. Posebno mesto pri vegetarijanski prehrani imata tudi tofu in arašidova omaka ter tempeh. Vseprisotne so juhe v bolj ali manj pikantnih različicah. Nekoliko manj pogosta na krožnikih je govedina, najde pa se tudi nekaj svinjine.

Posebno pestrost je opaziti v morski hrani, saj na krožnikih lahko ugledate prav vse, kar je mogoče najti v bogatih tropskih vodah po Indoneziji. Najbolj okusne pečene ribe vsekakor pripravljajo na otokih Komodo in Raja Ampat. Na svoj račun boste prišli tudi ljubitelji tropskega sadja. Na kilograme avokadov, manga in papaje po smešno nizkih cenah v sokovih in sladicah. Za zahtevnejše preizkuševalce se najde dodatne izzive v durianu in kruhovcu (jackfruit). Hrana je lahko ostro začinjena, vendar se dobi tudi blažje različice. Pijača je raznolika, alkoholna in brezalkoholna se dobi povsod.

AKTIVNOST POTOVANJA:

Srednja. Pohodi so lahko fizično naporni, predvsem zaradi visoke relativne vlage v zraku in relativno visokih temperatur. Razdalje in višinske razlike niso velike. Vodna aktivnost je prepuščena posameznikom.

PREVOZI:

Preprosti kombiji/avtobusi za skupino bodo dovolj udobni za daljša potovanja. Ceste so ozke in precej ovinkaste. Promet je počasen tako v mestih kot na podeželju. Previdnost zaradi vseprisotnih motoristov je obvezna. Posebni prevozi so potrebni, če želimo doživeti deželo v pravem pomenu besede (trajekti, čolni, …). Čolni so ponavadi leseni, motorizirani z lesenimi sedišči, a vožnja z njimi ni predolga. Daljše razdalje premagujemo z notranjimi leti.

ZDRAVJE:

Obveznih cepljenj za to potovanje ni. Če jemljete kakšna posebna zdravila, jih zadostno količino vzemite s seboj. Za več informacij se obrnite na ZZV oziroma preverite na spletni strani Zdravi na pot.

DOKUMENTI IN VIZUMI:

Za to potovanje potrebujemo potni list z veljavnostjo še vsaj 6 mesecev na dan vstopa v Indonezijo. Dolžnost vsakega potnika je, da nam do časa zagotovi vse prave dokumente in točne podatke.

INDONEZIJSKI VIZUM: Slovenski državljani potrebujemo vizum za vstop v državo. Pridobimo ga na letališču ob vstopu v državo. Okvirna cena za vizum znaša 30 Eur.

VREME:

Podnebje v obdobju potovanja je različno v različnih delih Indonezije. Otoka Java in Flores prejmeta največ padavin med oktobrom in aprilom, medtem ko Raja Ampat med aprilom in oktobrom. Načeloma je vreme seveda tropsko, padavine so praviloma enako razporejene skozi celo leto. Enako velja za temperature, ki so prav tako konstantne med 25-33°C. Relativna vlaga v zraku je nad 80% in se tik pred monsunom lahko zviša tudi preko 90%.

Več informacij o vremenu v Indoneziji dobite na www.wunderground.com.

ELEKTRIČNA NAPETOST:

V Indoneziji je napetost 220 V. V uporabi sta dve različni vtičnici (tip C in F). Adapterji niso potrebni. Če se bo kje zataknilo, jih bomo kupili na licu mesta. Polnjenje bo možno v hotelih/penzionih. S seboj imejte dovolj rezervnih baterij za fotoaparate in/ali prenosne baterije (power bank). Več informacij o vtičnicah in napetosti po svetu lahko dobite na povezavi https://www.power-plugs-sockets.com/.

TELEFON IN INTERNET:

Mobiteli delujejo po večini povsod. Internet je na voljo v večjih krajih in hotelih.

Če vaš  telefon omogoča e-sim, si lahko uredite tudi mobilne podatke z nakupom e-sim pred potovanjem.

PLANIRANI STROŠKI:

Povprečno 300 EUR na osebo na potovanje (pijača, hrana in drobni izdatki). Doplačila in napitnine niso všteti v ta znesek.

Mogoče vas zanima tudi:
SOKOTRA 10 DNI

SOKOTRA 10 DNI

17. 11. - 26. 11. 2025
VIETNAM 16 DNI

VIETNAM 16 DNI

29. 11. - 14. 12. 2025
NEPAL eXpres 13 DNI

NEPAL eXpres 13 DNI

24. 12. 2025 - 5. 1. 2026
VZHODNI JEMEN 12 DNI

VZHODNI JEMEN 12 DNI

25. 12. 2025 - 5. 1. 2026
EKVADOR IN GALAPAGOS 14 DNI

EKVADOR IN GALAPAGOS 14 DNI

25. 1. - 7. 2. 2026