Samsara potovanja MENU
  • Domov
  • Samsara
    • Vizija
    • O nas
    • Ekipa
    • Prijava na potovanje
    • Splošni pogoji
  • Potovanja
    • Pomlad
      • Južna Alžirija 13 dni – Kmalu zagotovljeno
      • Japonska 16 dni
      • Šrilanka 12 dni
      • Turkmenistan 11 dni – NOVO
      • Sao Tome 11 dni – Kmalu zagotovljeno
      • Kapadokija 8 dni – Kmalu zagotovljeno
      • Libanon 9 dni
      • Kazahstan eXpres 9 dni – Kmalu zagotovljeno
      • Sinaj 11 dni
      • Okusi Japonske 12 dni – NOVO
      • Osrednja Azija 18 dni
    • Poletje
      • Mongolija 21 dni
      • Vzhodna Turčija 15 dni
      • Kazahstan eXpres 9 dni
      • Kazahstan 18 dni
      • Peru 15 dni
      • Mongolija Altaj 14 dni
    • Jesen
      • Bolivija 17 dni
      • Kapadokija 8 dni
      • Ekvador in Galapagos 14 dni – NOVO
      • Sinaj 11 dni
      • Uzbekistan 9 dni
      • Vietnam 15 dni
      • Alžirija eXpres 10 dni – NOVO
      • Oman eXpres 8 dni
      • Japonska 16 dni
      • Nepal in Tibet 16 dni
      • Butan 13 dni
      • Radžastan 14 dni
    • Zima
      • Južna Indija 14 dni
      • Oman 12 dni
      • Šrilanka 12 dni
      • Sao Tome 11 dni
      • Istanbul 5 dni
    • Trekingi
      • Nar Phu 16 dni
      • Kapadokija 8 dni – Kmalu zagotovljeno
      • Mustang 17 dni
      • Mongolija Altaj 14 dni
      • Dolpo 27 dni – Kmalu zagotovljeno
      • Kapadokija 8 dni
    • Vsa potovanja
  • Individualno
    • Butan
    • UzbekistanCentralna Azija
    • Sunrise Landscape of Guilin,Kitajska
    • Libanon-Samsara potovanja (2) (Custom)Libanon
    • Wisdom eyes, Bodhnath, NepalNepal
    • Oman Samsara potovanjaOman
    • Tibetanska divjina vzhodaTibet
  • Blog
  • Kontakt
  • Menu Menu
Domov1 / Navdih2 / Indija3 / Avtošola za tuk-tuke

AVTOŠOLA ZA TUK-TUKE (motorne rikše)

Vse se je začelo ob skodelici čaja. Po dveh super dozah odličnega indijskega masala čaja, se me vedno lotijo zanimivi prebliski. Tudi tokrat ni bilo nič drugače. Z rikšarjem Arifom sva sedela in kramljala, nakar me preblisne, da še nisem nikoli vozila tuk-tuka. Vljudno sem vprašala, če bi lahko peljala en mini krog. Nekje globoko v meni sem verjela, da bi Arif lahko zaupal mojim vozniškim sposobnostim, a nisem si mislila, da ga bo tako enostavno prepričati. Takoj je bil za noro idejo. Na presenečenje ostalih rikšarjev, ki so poslušali o čem teče beseda, sem res dobila ključ od »indijskega helikopterja«. Stava je padla – če se ne zabijem sedaj, ob 23. uri, ko ni na ulicah skoraj nikogar razen svetih krav, imam naslednji dan prave učne ure vožnje. Če bom kdaj potrebovala delo, bom lahko prevažala japonske turiste po Jaipurju in Rajastanu in tako vnovčila še svoje znanje japonščine 😊.

Radžastan 14 dni Južna Indija 14 dni Gudžarat 15 dni

Sedla sem za krmilo »helikopterja« in moja prva misel je bila, da se prižge kot skuter. In Arif je rekel, da tudi vožnja izgleda približno tako. Ah, ja … Pri vseh teh skuterjih, ki ne vozijo po indijskih ulicah, predvidevam, da Arif pojma nima o čem govori. Niti približno ni tako enostavno kot skuter: sedi, prižgi, pelji, zaviraj in ustavi. Gre seveda po istem vrstnem redu, a prsti in roke so me že po pol ure zavijanja po ulicah dobro boleli. Tale motorna rikša je težka kot svinec, čeprav bi se po zvoku sodeč lahko zelo hitro dvignila pod oblake. Ampak na praznih ulicah je vožnja minila brezhibno. Prispela sva nazaj do stojnice za čaj in na stavo popila še enega. Po dolgem posvetovanju z njegovimi kolegi in kimanjem glav levo-desno številnih udeležencev vroče večerne debate, je padla odločitev za učne ure. Začnemo ob 10-ih zjutraj in to z najstarejšo rikšo, ki jo bodo lahko zame nekje našli. Zakaj ravno najstarejšo, je bilo moje izjemno modro vprašanje. Če se karkoli zgodi z rikšo, ne bo nobenemu zelo žal … Ah, ti Indijci … Očitno je zaupanje v moje sposobnosti bolj klavrno. Zjutraj bodo že videli, kdo je glavni na ulicah rožnatega mesta 😊.

Zjutraj so najprej sledile vaje za moč v rokah in prstih. Ko me je alarm opozoril, da je ura 10, sem odšla na ulico počakat svoje inštruktorje varne vožnje. Sledilo je še par vaj za moč in ko so s 45-minutno zamudo le prišli, so sledila obsežna navodila. Navodila bi skoraj v celoti preslišala, ker sem se zagledala v mojo »tuk-tuk avtošolo«. Izjemno klavrno stanje zunanjosti je v meni zbudilo največje zanimanje za delovanje zavor in hupe. Zagotovili so, da vse brezhibno deluje … in da takih rikš sploh ne delajo več. Zanimivo. Sledila je prva lekcija. Na levi strani je bila neka dolga ročka, s katero napumpaš gorivo. Za umret smešno in nič kaj lahko. Vaje za moč niso pomagale in okoli nas se je že zbrala precejšnja množica mojih novih oboževalcev. Ne, žal nisem na instagramu in ne, fotografiranje ni dovoljeno. Sedaj se res ne hecat z mano, ker bom kmalu, ko usposobim ta »helikopter« lahko povozila vse, ki mi niso všeč 😉. Opozorilo je zaleglo.

Po več kot devetih poskusih tako imenovanega »pumpanja« je rikša poskočila, iz izpušne cevi se je skadil oblak črnega dima, vonj po bencinu in olju pa me je spremljal še kar nekaj časa. Arif, najbolj potrpežljiv inštruktor z najmočnejšimi živčki, se je usedel za mano in me usmerjal po ulici. Najstrožje pravilo je: nikakor in nikoli ne zadani krave! Ljudi in tuk-tuke, avtomobile, stojnice – vse lahko zadeneš, le krave ne! Za mano, ob meni in pred mano so bili vsi njegovi prijatelji s tuk-tuki, ki jih je uspel najti v mestu. Neumorno so hupali, saj sem jaz pozabila na drugo pravilo: vedno in povsod hupaj. Hupa pomaga, da se izogneš vsem morebitnim težavam na ulici. Želiš preklinjat? Ni problema – to počni po tiho in hupaj, hupaj do neskončnosti … Spremstvo, skrb in zanimanje zame, ki ga predsedniki lahko le sanjajo. A počutila se nisem nič kaj predsedniško.

Šlo je odlično vse do semaforjev. Zdaj mi je jasno zakaj nekateri ne upoštevajo rdeče luči na semaforjih. Če predolgo stojiš na istem mestu, se ta super stari model tuk-tuka namreč ustavi, dokler ga s pumpanjem ponovno ne oživiš. Kar je lahko izjemno dolgotrajen proces, poln tihih in glasnih kletvic, ko za tabo vsi hupajo in kričijo, kaj za vraga ti je treba za krmilo, če ne znaš voziti. Pa problem sploh ni v vožnji, pač pa v aktivaciji rikše … Ko pa so zagledali moj obraz, se je vse spremenilo. Prijazni ljudje so prišli pomagat, me spraševat ali sem v redu (po moje so ciljali na moje duševno zdravje) in če potrebujem pomoč (kakršno koli že, tudi ponudba za masažo je padla vmes). No, čez kakšno uro so mišice že usposobljene in pumpanje mi gre bolje. Če si kdo tega ne zna predstavljati – izgleda tako, kot so včasih črpali vodo iz pipe na prostem (ročka je dokaj podobna), vendar je tam voda kmalu pritekla,  bencin tukaj pa niti ne. Da o tem, kako se skoči iz tuk-tuka, da to lahko narediš, ne želim izgubljat besed. V glavnem, za zabavo na ulici je bilo poskrbljeno.

Potem je, prisežem, izza neobstoječega grma, na mojo pot skočila druščina veselih svetih krav. Zavora je prijela in to tako dobro, da je Arifova glava zadela mojo in od zadaj se nama je skoraj zabil eden od spremstva, nevarnost trčenja pa je doživel še neznani novi »prijatelj«. Kravja družba jo je odnesla brez praske, naše poškodbe so bile minimalne, moj smeh pa nalezljivo glasen. Neznani prijatelj je prihitel, da bi naredil en tak indijski prepir po domače. A ko je videl moj nasmeh do ušes in tisti tako dobro znan »sorry«, si je premislil. V zahvalo, da je šlo brez kletvic in pretepa, sem ga povabila na čaj skupaj z druščino. Po prijetnem druženju naju je z Arifom spremstvo zapustilo, vsak je šel po svojih opravkih, midva pa novim dogodivščinam naproti.

Po dveh urah vožnje sem bila že star maček, kar se tuk-tuka tiče. In kar na lepem se ob naju z Arifom, počasi peljeta dva na motorju. Predvidevam da oče in sin. Sin je vozil motor, oče pa je v jeziku hindi vljudno vprašal Arifa, kje je najbližja bencinska črpalka. Brez interesa, da bi razumela za kaj gre, sem se koncentrirala na semafor in na to, da mi tuk-tuk spet ne ugasne. Starejši gospod se zahvali za informacije in nekaj razlaga mlajšemu. Nakar me ta v lepi angleščini vpraša, če jaz vem, kje je bencinska črpalka. Kot iz topa izstrelim: samo naravnost in potem na desno. Čeprav vozim rikšo po mestu že dve uri, seveda nimam pojma kje je, se mi pa zdi, da bi lahko bila blizu. Vidno zadovoljna z odgovorom se moška zahvalita in odpeljeta naprej, potem pa na desno in kdo ve kam … Arif na zadnjem sedežu umira od smeha in ko se končno zbere, me vpraša, če razumem hindi. Ja itak da ne, drugače bi s tabo govorila v vašem jeziku. Potem sledi spet doza smeha, solze mu tečejo in jaz se še vedno sprašujem zakaj. Ko se končno zbere, mi pove, da je popolnoma enaka navodila dal starejšemu gospodu, ampak mu ni verjel. Ko pa sem to potrdila še jaz – halo, turist – je pa vse super. In doda, super opravljena vožnja in samozavesten odgovor za bencinsko črpalko. Sedaj v naslednjem križišču še jaz zavijem desno.

In znašla sva se na bencinski črpalki, kjer gorivo točijo samo vozniki motornih rikš. Sprejeli so me tako lepo, da sem se počutila, kot da že vrsto let šofiram to nerodno indijsko cestno pošast. Tukaj sva zamenjala »moj« stari tuk-tuk nazaj za Arifovega. Zamenjala sva tudi najini mesti. Jaz udobno turistično zleknjena na zadnjem sedežu, Arif kot moj voznik spredaj in odpeljala sva se nazaj v kaotični center mesta na moj najljubši lassi v Jaipurju. Po vsem tem delu se osvežilni jogurt z žlahtnim okusom začimb izjemno prileže. Največji kozarec je postal nagrada za oba. Za moj opravljen vozniški izpit »indijskega helikopterja« in za pomiritev inštruktorjevih živčnih končičev.

Helena Caf

Radžastan 14 dni Južna Indija 14 dni Gudžarat 15 dni
Deli:
  • Deli na Facebook
  • Deli na Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Deli na Pinterest
  • Deli na LinkedIn
  • Deli po e-pošti

Kategorije

  • Alžirija (5)
  • Bolivija (6)
  • Butan (2)
  • Centralna Azija (8)
  • Ekvador (4)
  • Himalaja (8)
  • Indija (6)
  • Iz vodniške zakladnice (8)
  • Japonska (13)
  • Kazahstan (5)
  • Kirgizija (3)
  • Kitajska (4)
  • Latinska Amerika (13)
  • Libanon (4)
  • Manaslu (2)
  • Mongolija (7)
  • Mustang (4)
  • Nepal (5)
  • Oman (7)
  • Peru (6)
  • Samsara potovanja (56)
  • Sao Tome (3)
  • Sinaj (6)
  • Šrilanka (4)
  • Tibet (3)
  • Treking (5)
  • Turčija (6)
  • Vietnam (6)

Samsara tudi na Facebooku

Samsara potovanja
Logo image
Sledi nam

Samsara tudi na Instagramu

Sledi nam

Zadnje na blogu:

  • Galapaško otočje-EkvadorPixabayGalapaško otočje21. 12. 2020 - 18:46
  • Gujarat, IndijaPixabayDiamanti, sol in mleko15. 12. 2020 - 8:03
  • Alpaka v EkvadorjuPixabayAlpakin dnevnik25. 11. 2020 - 10:46
  • Ekvador in Galapagos potovanjePixabayZakaj v Ekvador15. 11. 2020 - 10:40
  • Nekje v Indiji6. 11. 2020 - 12:30

Potovanja

Zimska potovanja

Pomladanska potovanja

Poletna potovanja

Jesenska potovanja

Novembrska potovanja

Trekingi

Puščavska potovanja

Osrednja Azija

E-NOVICE

KONTAKT

PE Samsara potovanja, Rožna ulica 44,

4208 Šenčur

+386 40 343 104

info@samsara-potovanja.si

DELOVNI ČAS

Od ponedeljka do petka: 09:00 – 15:00

 

Vse pravice pridržane © 2017–2020 Samsara potovanja, Marijana Panić s.p.
  • Splošni pogoji poslovanja
Zakaj v Bolivijo – drugič Dolina MustangAdobe stock Nepal trekingi
Pojdi na vrh
Spletna stran v namen boljše uporabniške izkušnje in v analitične namene uporablja piškotke. Z nadaljevanjem obiska spletne strani ali klikom na gumb se strinjate z njihovo uporabo. Strinjam se Ne strinjam se Več o tem
Zasebnost & Piškotki

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Nujni
Vedno omogočeno

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Ne-nujni

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.